رابطه شکم گرسنه با رابطه زناشويي ناموفق!




داشتن رابطه زناشويي سالم، صحيح و متعادل يکي از مهمترين شروط برايپايداري و ثبات زندگي زناشويي به ويژه در زوجهاي جواناست.
اهميت اين موضوع به حدي است که در متون طبي مکاتب درمانيطبيعي و مدرن به اين موضوع اشاره شده و تاثير کيفيت وکميت رابطه زناشويي در ايجاد فضايي پرنشاط، صميمي وسالم در فضاي خانواده حتي تاثير آن بر سلامت روحي و جسمي زوجين موردمطالعه و بررسي قرار گرفته است. مکتب طب سنتي ايران نيز يکي ازهمين مکاتب درماني طبيعي است که در متون کهن و آثار به جاي مانده ازدرمانگران و حکماي خود تدابير و دستورات ويژهاي درباره آدابزناشويي و بهداشت جنسي مطرح کرده است.
بيميلي ميانسالي با کدام جوشانده درمان ميشود؟
يكي از داروهاي گياهي كمنظير كه در شيوههاي درماني طب مكمل وسنتي چين و هند براي درمان و پيشگيري از بيميليجنسي و سردمزاجي در زوجهاي ميانسال مورد استفاده داردگياه ويتاگنوس يا همان پنجانگشت است كه مصرفعصاره و قطره آن تاثير زيادي در بهبود بيميلي و سردمزاجي در مردان وزنان دارد. اين دارو كه امروزه به صورت قطره، عصاره و قرصگياهي تهيه ميشود علاوه بر درمان سردمزاجي به درمان و رفعاختلالات قاعدگي، اختلالات يائسكي و درمان برخي از كيستهاي رحم وتخمدان كمك ميكند. برخي از درمانگران طب سنتي هند بر اين باورندكه اين گياه با تنظيم هورمونهاي زنانه ميتواند به رفع آكنه و جوشصورت كمك كند. بسياري از مردم در سراسرجهان با دسترسي به گياهاندارويي و تهيه گياه پنجانگشت جوشانده و دمنوشي تهيهكرده و از آن ميل ميكنند. اگر شما هم قصد داريد از اينگياه دارويي براي پيشگيري و درمان اين اختلال جنسيبهره ببريد با متخصص طب سنتي مشورت كنيد.

ناتواني و سستي چگونه از شما دور ميشود؟
در متون مختلف طب سنتي بارها به اين موضوع اشاره شده است كهپرداختن به فعاليتهاي سنگين مانند روابط زناشويي زوجها بايددستكم 2 تا 3 ساعت بعد از ميل كردن غذا انجام شود. در شرايطي كه زوجبعد از وعده غذايي و صرف غذا فعاليت زناشويي داشته باشد و معدهاشپر باشد در اين شرايط خونرساني به اعضاي بدن روي اندامهايگوارشي متمركز ميشود تا عمل هضم و جذب و سوخت و ساز مواد غذاييدر دستگاه گوارش به بهترين شكل ممكن انجام شود.
بنابراين اگر در اين شرايط كه معدهشان پر است اقدام بهفعاليت زناشويي كنند در اين شرايط احتمال ابتلاي آنها به بيماريهاييمانند سوءهاضمه زياد است. حتي ممكن است اين گروه به دليل رعايتنكردن همين تدابير اختلالهايي مانند دردپشت، درد سياتيك وگرفتگيهاي عضلاني، عود كردن واريس و دردهاي ناشي از آن راتجربه كنند.
با شکم گرسنه سراغ اين فعاليت نرويد
يكي ديگر از توصيههاي درمانگران طب سنتي و شيوههاي طبيعيدرمان پرهيز از انجام فعاليتهاي زناشويي در زماني استكه زوج احساس گرسنگي دارند و نبايد براي فعاليتزناشويي اقدام كنند. اين يكي از وضعيتهايي است كه به زوجها توصيه شدهتا از انجام اين فرايند پرهيز كنند. درمانگران طب سنتي براين باورند كه عدم رعايت اين نكته ميتواند آسيبهاي جدي را به بدن مردو زن وارد كند كه مهمترين آنها كاهش قوت و توان بدني است كه به مرورميتواند خود منجر به كاهش توان بدن و ضعف عمومي بدن و تحليل اعضا شود.علاوه بر اين عوارض رنگ پريدگي، ريزش مو، ابتلا بهبيماريها و اختلالهاي دهان و دندان مانند تحليل لثه ميشود.
تسكين درد با رابطه زناشويي؟
در بسياري از منابع و متون طب سنتي به ويژه در كتابهاي بوعليسينا بهاين نكته اشاره شده كه روابط زناشويي سالم و مناسب ميان زوجهاتاثيرات مثبتي بر روند زندگي آنها و همينطور سلامت و تندرستيآنها دارد. بوعلي سينا در يكي از كتابهايش اشاره كرده در حالي كه زن وشوهرها رابطه زناشويي مناسب و منظمي داشته باشند ميتوانند بهپاكسازي بدن از مواد موذي و زائد كمك كرده و به اين ترتيببه افزايش نشاط و شادابي خود كمك كنند. حکيم جرجاني نيز در يكي از فصلهاي كتابش اشاره كرده كه تناسب و توازن در روابط زناشويي زوجينميتواند به بهبود بيماريهاي كليوي، تسكين برخي سردردها وسرگيجهها كمك كند.
افراط براي كدام گروه خطرناكتر است؟
همانطور كه اشاره شد افراط در فعاليتهاي زناشويي ميتواندعوارض روحي و جسماني را براي مردان و زنان به همراه داشته باشد اماگروهي از مردم هستند كه افراط در اين فعاليت براي آنها خطراتبيشتر و عميقتري را به همراه دارد.
• در ميان اين گروه افرادي كه دچار معدههاي ضعيف هستند يابه بيماري و اختلالي در عملكرد معده مواجهند بايد در اين زمينه هوشيارباشند و براي حل مشكل خود با متخصص طب سنتي مشورت كنند.



• افرادي كه جثه نحيف و استخوانبندي ظريف دارند و مزاج آنها درگروه مزاجهاي خشك است نيز بايد مراقب فعاليتهاي زناشويي خودباشند و در اين زمينه افراط نكنند.




• مردان و زناني كه پس از انجام فعاليتزناشويي دچار تنگينفس و اختلال در امر تنفس ميشوند نيزبايد حتما براي پيشگيري از بروز مشكل با پزشك يا متخصصطب سنتي مشورت و براي درمان خود اقدام كنند.




• مردان و زناني كه پس از روابط زناشويي با همسرشاندچار بياشتهايي يا افزايش اشتها ميشوند نيز بايد در اين زمينهمراقبتهاي لازم را داشته باشند و با متخصص مشورت كنند.

زيادهروي چه عوارضي دارد؟
درمانگران و حكيمان طب سنتي بارها در تدابير خود به اين نكتهاشاره كردند كه افراط و تفريط در خوردن، تحرك داشتن و انجام فعاليتهايبدني موجب بروز مشكلات و عوارضي در بدن ميشود. يكي از عوارضپرداختن بيش از حد به فعاليت زناشويي در زوجها ضعف قواي بدني واندامهاي اصلي بدن مانند قلب، مغز، معده، كليه، مثانه و اعصاب است.سستي پاها و ريشههاي مو و بدبويي دهان نيز از ديگر عوارضزيادهروي در فعاليتهاي زناشويي است. گاهي زوجها درزندگي احساس افسردگي و خستگي بيش از اندازه دارند ونميتوانند ميان ميزان خستگي و افتادگي خود و فعاليتروزانهشان ارتباط برقرار كنند. اين گروه با وجود آنكه در طول روزفعاليت جسماني وابسته به كار زيادي ندارند اما ممكن است پرداختن زياد به روابط جنسي موجب خستگي مفرطآنها شود. بنابراين بايد در اين مورد دقت و حتي با متخصص طب سنتي دراين موارد مشورت كرد.
شما فقط به غذاي جسم نياز نداريد
اگر ميخواهيد در گروه زن و شوهرهاي موفق باشيد بهتر است حينمديريت روابط زناشويي خود براي بهبود آن نيز تلاش كنيد. يكياز سادهترين اين شيوهها فراهم كردن آمادگي جسماني و رواني است.براي اين منظور شما بايد خوراكيها و مواد غذايي مصرف كنيد كه بهافزايش توانايي شما كمك كند. شايد برايتان عجيب باشد اما مصرفخوراكيها و غذاي مناسب ميتواند به افزايش اعتماد به نفس، بالا رفتنروحيه و كاهش تنش و استرس روزانه كمك كند. براي اين منظور توصيهشده در برنامه هفتگي خانوادهها دستكم در 2 وعده غذايي ازگوشت بوقلمون، ماهي، شيرعسل و گوشت گوساله كمچربمصرف كنند تا به اين ترتيب به ايجاد تعادل هورموني كمك كنند. از طرفيمصرف فلفل و غذاهاي پر ادويه و گوشتهاي با طبع گرم،زنجبيل و سيب، زيتون سبز و سياه براي بهبود توان جسمي زن و شوهرهاپيشنهاد ميشود.
پزشکان بدون مرز

0

رابطه مشکلات جنسی با داروهای ضد افسردگی