اين 10 رفتار را در دوران نامزدي جدي بگيريد








نامزدها بخوانند
يکي از حساسترين لحظات زندگي دختر و پسرجوان، دوراننامزدي است که در اين دوره طرفين بايد تا حدي به شخصيت درونيهمديگر پي ببرند.
در دروان نامزدي اگر دختر و پسر بخواهند به شخصيت واقعييکديگر پي ببرند، بايد با هم صادق باشند؛ اما متاسفانه برخيافراد در اين دوره صداقت نداشته و با اعمال فريبکارانه فرد مقابل خودرا فريب ميدهند. در اينباره «حسن ميرزا حسيني» دکتراي روانشناسي واستاديار دانشگاه، گفت :
دوران نامزدي، دورهاي کاملاً حساس است که در آن دختر و پسر بايدبه شناخت از همديگر، بپردازند. در اين دوران جوانان با فرصتدادن به همديگر ميتوانند بيشتر طرف مقابل را بشناسند. بنابرايناگر آنها هر چقدر باهم صادقتر باشند، به نفع همديگرکار کرده اند. در اين برهه از زمان، دختر و پسر بايد آنچهکه هستند، رفتار کنند.
البته بايد بدانيد که با يک و يا دوجلسه نميتوان راهکارهايي را در نظرگرفت که دختر و پسر را همديگر را بشناسند؛ زيرا آنهاروانشناس ماهر و خبرهاي نيستند که رفتار فريبکارانه و يا فيلم بازيکردن طرفين را حدس بزنند. اما با بررسي، تحقيق و تفحص ميتوان به شخصيتذاتي فرد تا حدودي پي برد.
هر چقدر دوران نامزدي طولاني باشد و به دختر وپسر فرصت بيشتر داده شود که در موقعيتهاي اجتماعيقرارگيرند، به شخصيت اصلي و واقعي همديگر بيشتر، دستپيدا خواهند کرد و حتي مي توان رفتار آنها را متناسب با موقعيتسنجيد.
بعضي از رفتارها در زندگي زناشويي ضعف آن زن و شوهر محسوب ميشودکه در دوران نامزدي ميتوان تا حدودي به آن پي برد،مانند:
1.پنهانکاري
يکي از نشانههاي پنهانکاري دختر و يا پسر از همديگراين است زمانيکه دختر و يا پسر، برخي از مسائل را بازگونميکنند و يا از جواب دادن به نامزد خود طفره ميروند، در نتيجه ميتوان خيلي راحت به اين مسئله پي برد.
2.تناقضگويي
شايد به اين مثال توجه کرده ايد که «دروغگو، کم حافظه ميشود» يکيديگر از روشهاي شناخت افراد اين است که وقتي سوالي از اوميپرسيد، او به دروغ جواب شما را ميدهد و اگر در زمانديگري دوباره همان سوال را پرسيد جوابي ميدهد که اصلا باقبل مطابقت ندارد.
3.وانمودکردن يا نقش بازيکردن
از طريق تستهاي روانشناختي تا حدي ميتوان به اين خصوصيات پي بردو محک زد که چقدر طرف مقابل ميتواند خودش را خوب جلوه دهد و يانقش بازي کند. البته ناگفته نماند، ممکن است بعضيدختر،پسرها واقعا خودشان را بدتر از آنچه که هستند، نشاندهند.
4.وسواس داشتن
گاهي وقتها فرد از آرايش و لباس پوشيدن طرف مقابل حساسيتنشان ميدهد و به طرف مقابل تذکر ميدهند، اين رفتار نشان ميدهد که طرفمقابل بسيار حساس بوده و ريزبين و نکته بين است.
5.پرتوقع بودن
توقع برخي افراد بيش از توان فرد مقابل است و خيلي راحت مي توان اينرفتار را شناخت.
6.عدم سازگاري
بارها اتفاق ميافتد که دختر و پسر به علت عدم سازگاري از همجدا ميشوند و هيچ تفاهمي ندارد و هرکدام ساز مخالف طرف مقابل راميزند که اين رفتار در دوران نامزدي قابل تشخيص است.
7.زود رنج بودن
يکي از ضعفهاي زن وشوهر در دوران زناشويي زودرنج بودن آنهاست و خيليراحت اين رفتار را ميتوان در دوران نامزدي تشخيص داد.
8.بيملاحظه بودن
يک رفتاري که باعث جدايي در بين زن و شوهر است، اين است همسر آنهابيملاحظه است. زمانيکه دختر و يا پسر در دوراننامزدي ملاحظه طرف مقابل و يا خانواده و اطرافيان را نکنند؛قطعاً آنها بيملاحظه بوده و فقط به فکر نيازهاي خود هستند.
9.عمل نکردن به وعده و مقررات
زمانيکه در دوران نامزدي، بين دختر و پسر قرار ملاقاتگذاشته ميشود و فرد مقابل طبق همان وقت به محل قرار نميرسد،ميتوان متوجه شد که در آينده هم، به قول و وعده خود عمل نخواهدکرد.
10.عجول بودن
در بعضي اوقات شخص مقابل با کوچکترين اشتباه از طرف دختر و ياپسر عصباني شده و عکس العملهاي غير منطقي از خود نشانميدهند.

يکي از بهترين روشهاي آشنايي طرفين«مسافرت» است. اگر دختر وپسر در دوران نامزدي به مسافرت بروند، خيلي بهترميتوانند به روحيات و شخصيت همديگر آشنا شوند.
برنا

0

بیوگرافی پژمان بازغی + تصاویر پژمان بازغی و همسرش