90 درصد خيانتهاي زناشويي، زمينه جنسي دارند













90 درصد خيانتهاي زناشويي، زمينه جنسي دارند

مسايل جنسي از نياز تا تابو
هرچند درسالهاي اخير برنامه هاي اندکي در صدا و سيما به اينمسايل اختصاص داده شده است اما همين برنامهها هم باجبههگيري،مواجه شده است.
به گزارش برنا، آموزش مسايل جنسي بايد از سن يک و نيمسالگيآغاز شود. اين را دکتر بهنام اوحدي روانپزشک و روان درمانگرمشکلات جنسي ميگويد و معتقد است وضعيت آموزش مسايل جنسي در ايرانخوب نيست و در حد صفر است.

نبود برنامه مدون آموزش مسايل زناشويي
با اين که ايران از لحاظ بافت جمعيتي کشوري جوان به حساب ميآيد اماهنوز برنامه مدوني براي آموزش مسايل زناشويي و بهداشت جنشي وجودندارد. هر چند که در سالهاي اخير کارهاي کمي صورت گرفته،امابه نظر مي رسد نياز مخاطب بيش از کارهاي انجام شده است.

دکتر اوحدي درباره آموزش بهداشت جنسي به خبرنگار برناگفت:هيچ برنامه مدوني و مستمري در ايران به عنوان آموزشمسايل جنسي در وزارت آموزش و پرورش،فرهنگ و ارشاد اسلامي وصدا و سيما وجود ندارد. هرچند درسالهاي اخير برنامه هاي اندکي درصدا و سيما به اين مسايل اختصاص داده شده اما همين برنامهها هم باجبههگيري مواجه شده است، کساني که نميدانند نبود اين آموزش موجبچه فجايح و رخدادهايي ميشود.

هنر زناشويي غريزي نيست
اوحدي در ادامه با اشاره به اين که هنر زناشويي چيزي نيست کهافراد به صورت غريزي به آن دست پيدا کنند گفت:برخي کهخودشان به صورت غريزي، اين هنر را دارند فکر ميکنند ديگران همهمين طورند در حالي که اين طور نيست و واقعيت اين است که بسياري ازافراد نميدانند بايد در خانه و در جامعه چطور رفتار کنند!

اين رواندرمانگر مسايل زناشويي ادامه داد:آموزش زناشويي تنهامختص به اتاق خواب نيست؛ بلکه شامل اين ميشود که افراد بدانندچطور با هم برخورد کنند، چطور خريد بروند، رستوران بروند،چطور به هم احترام بگذارند و برخورد دوستانهاي داشتهباشند.

اکثر مردان جامعه روش رفتار با جنس مخالف را نمي دانند
اوحدي با تاکيد بر اين که بسياري از پسرهاي جامعه شيوه ظريف ولطيف برخورد با يک خانم را نمي دانند و اصلا روحيات جنس مخالف رانميشناسند افزود: همين مساله باعث ميشود آمار رابطههاي خارجزناشويي،بي وفايي و طلاق بالا برود و کانون خانه از هم بپاشد ووقتي اين مشکل ايجاد شود، درست کردن آن بسيار دشوار است.


آموزش مسايل جنسي از 1 و نيم سالگي
وي در پاسخ به اين پرسش که آموزش مسايل جنسي از چه سنيبايد آغاز شود توضيح داد: آموزش مسايل جنسي از يک و نيم سالگي باجدا کردن اتاق خواب کودک از والدين و آشنايي کودک با نگاه و لمسبد شروع ميشود. اين آموزش تا سن پنج سالگي ادامه دارد امادر سنين مدرسه بايد خيلي ملايم و ضمني ادامه پيدا کند.

در سنين راهنمايي در پوشش احکام اسلامي به آن پرداخته ميشودو دادن اطلاعات بايد به صورتي باشد که به سمت لذت جنسي سوق داده نشود.آموزش درباره لذت جنسي را ميتوان تا دانشگاه به تعويق انداخت امااينکه شروع آموزش مسايل جنسي در دانشگاه باشد درست نيست و خيليدير است.

مسايل جنسي عامل 90 درصد خيانتهاي زناشويي
اوحدي با تاکيد بر اين که آموزش مسايل جنسي ميتواند نقش اين فاکتور رادر طلاق به زير 10 درصد برساند ادامه داد: اگر بپذيريم80درصد علت طلاقها به مسايل جنسي برمي گردد، مي توان گفت کهمسايل جنسي عامل بيش از 90 درصد از خيانتهاي زناشويي است و بسياري ازطلاق غيررسمي و عاطفي است.

وي درپايان گفت: اگر آموزش مناسب باشد بيش از 90 درصداز افراد ميتوانند به سطوح بالاتري از آموزش جنسي دست پيدا کننداما حدود 10 درصد افراد هم به دليل پاره اي از مسايل آموزشپذير نيستند. با اين حال نميتوان با احتساب اينکه 10درصد افرادبه اهداف آموزش نميرسد براي 90 درصد باقي مانده کاري انجام نداد.

0

سخترین کلماتی که یک مرد نمی تواند بگوید