4 مشکل اساسي رابطه زناشويي چيست














زن و شوهرهاي مدرن مانند قديمي ها با هم صميمي و يکدل نيستند ؛ آنهابه همديگر اعتماد ندارند. به جاي صحبت کردن در مورد مسائل و حلکردن آنها ، بحث و جدل کرده و آن را پيچيده تر مي کنند.
اما به طور کلي اين 4 دسته از مسائل هستند که اين مشکلات را تشکيل ميدهند:

رابطه جنسي:
اين مسئله همواره يکي از مهمترين مسائل مشکل ساز بين زن ومردهاست.فردي که ميل جنسي بالايي دارد همواره فرد مقابل خود را بهخاطر ميل جنسي کمتر سرزنش مي کند.اين مسئله به دو طرف فشار وارد ميکند و اگر در طولاني مدت براي آن راه حلي پيدا نشود منجر بهجدايي زناشويي و نهايتا جدايي عاطفي بين آنها خواهد شد. هر دو طرف درزندگي احساس ناامني و حسادت مي کنند و از زندگي زناشويي شانرضايت حاصل نمي کنند.

راه حل: به يک مشاور خانواده مراجعه کنيد.



پول :
مهمترين مشکل بين زوج هاي امروز "پول" است. يک طرف م يخواهدپول را خرج کند و طرف ديگر مي خواهد آن را پس اندازکند. يک طرف خوب پول در مي آورد و ديگري نه و....

راه حل:اگر زوج ها بتوانند ياد بگيرند که با يکديگربرنامه ريزي کنند اين مسائل بوجود نخواهد آمد. به عنوان مثال ،ميتوانند مقداري از پول را خرج و باقيمانده را پس اندازکنند.در ضمن ، بار مالي خانواده نبايد بر دوش يک نفر باشد.


مسئوليت پذيري:
يکي از طرفين به نظافت و مسائل خانه اهميت زيادي داده و ديگريهيچ اهميتي براي اين موضوع قائل نيست.

راه حل: به گزارش پرشين وي ،اگر همسرتان به تميزي ونظافت خانه اهميتي نمي دهد از او طلب کمک کنيد. صراحتا از او درخواستکنيد که به شما کمي کمک کند تا بتواند در حس مسئوليت پذيري نسبتبه تميزي و نظافت خانه مشترک تان با شما شريک باشد.



تربيت فرزندان:
اين مسئله نيز يکي ديگر از مهمتريم مسائلي است که بين زن و شوهرها اختلاف ايجاد م يکند. هر کدام از آنها سعي مي کنند فرزندشان رامطابق با نظر و روش خود تربيت کنند.

راه حل:توصيه مي کنيم حداقل يکسال قبل از تصميم به بچه دار شدندر مورد روش هاي تربيتي کودکان تان با يکديگر گفتگوکنيد. روش هاي خود را بيان داده و دليل هر کدام را براي ديگريتوضيح دهيد. و سعي کنيد در آخر با يکديگر به يک نتيجه مشترکبرسيد.




تهيه و ترجمه: گروه سلامت پرشين وي

0

خودخواهی در روابط زناشویی به چه معناست؟