چگونه با تفاوت سطح ميل جنسي در روابط زناشويي کناربياييم













چگونه با تفاوت سطح ميل جنسي در روابط زناشويي کنار بياييم

يک رابطه از دو آدم کاملاً متفاوت تشکيل ميشود که تصميم ميگيرنداز آن به بعد با هم زندگي کنند. وقتي اين دو نفر پيش همميآيند، سبکهاي ارتباطي خاص خود، علايق و عدم علايق سطوح انرژي، حسشوخطبعي، نياز به تحريک فکري و سطح فعاليت جسمي خود را وارد رابطهميکنند. آنها با در نظر گرفتن تفاوتهايشان، درمورد زمان وفعاليتهايشان با هم صحبت ميکنند. مشخص است که سطح ميل جنسي و تمايل بهفعاليت جنسي نيز به اندازه بقيه مسائل بين اين دو نفر متفاوت است. بههمين دليل، هميشه زمانهايي خواهد بود، چه مرد باشيد و چهزن، که يکي از شما آماده فعاليت جنسي است اما ديگري حتي فکرش راهم نميتواند در آن لحظه به سر راه دهد. باوجود کليشههايي که ممکن استدر جامعه ببينيد، هميشه اينطور نيست که اين مرد باشد که به دنبالرابطه جنسي است و اين زن است که نميخواهد. اينکه شما دو نفر چطورتفاوتهايتان را کنترل و مديريت کنيد است که تعيين ميکند زندگيجنسي لذتبخشي خواهيد داشت يا دچار تعارضات جدي و شديد در اينزمينه ميشويد.
بهترين کاري که يک زوج وقتي ميفهمند دچار تفاوت در تمايلات جنسيهستند، انجام دهند اين است که توافق کنند در اين مورد با هم حرفبزنند. خيلي وقتها زوجها فکر ميکنند اگر حرف نزنند و فقطبگذارند که زمان بگذرد، درست ميشود اما اينطور نيست. در اينشرايط آنها به جاي اينکه درست با هم حرف بزنند، با اشاره کردن،شوخيهاي کنايهدار، اتهام زدن و از اين قبيل شروع ميکنند. اين باعثبروز ناراحتي و در آخر عصبانيت و کينه ميشود. از يک طرف ديگر هماگر هميشه دست رد به سينه همسرتان بزنيد، او احساس خستگي،تنهايي، ناامني و ترديد درمورد درست بودن رابطهتان خواهد کرد.اگر در چنين موقعيتي هستيد، ميتوانيد ببينيد که هر دوي اينشرايط دردآور هستند. اولين قدم براي حرف زدن درمورد اين تفاوتها ايناست که با فکر کردن دمورد آن شروع کنيد، طوريکه هر دو طرف سعي کنند درکنار هم موضوع را درست کنند نه اينکه به اتهام زدن، قضاوت کردن ياانتقاد ختم شود. وقتي آزادانه درمورد آن حرف بزنيد، ميتوانيد نقطهنظرات طرف مقابلتان را فهميده و سعي کنيد درکنار هم راهکارهايي برايبرطرف کردن آن پيدا کنيد.
احتملاً بهترين راه براي چنين گفتگوي مثبتي اين است کهاول صادقانه براي خودتان تحليل کنيد که در درونتان چهميگذرد. اگر اين شما هستيد که ميل جنسيتان پايين است،ببينيد آيا از سطح فعاليت جنسي خود راضي هستيد؟ آيا زمانهايي که خستههستيد، توانايي خود براي تحريک شدن را دستکم ميگيريد؟ آيا فکرميکنيد به اندازه کافي جذاب نيستيد و همسرتان به سمت شما کششي ندارد؟آيا پيشرويهاي همسرتان به نظر شما تهاجم به وقت و انرژي شماست؟آيا از دست همسرتان عصباني هستيد يا فکري منفي به او داريد؟ اينها فقطچند دليل براي پايين بودن تمايلات جنسي در افراد هستند.
اگر اين شما هستيد که ميلجنسيتان بالاتر است، شما هم بايد بهدرون خودتان رفته و ببينيد از رابطه جنسي به چه نحو استفادهميکنيد. آيا فکر ميکنيد زمانهايي که ميدانيد احتمالاً "نه" ميشنويد،بيشتر به رابطه جنسي تمايل پيدا ميکنيد؟ آيا تصور ميکنيد کهرابطه جنسي تنها راهي است که احساس ميکنيد همسرتان دوستتان دارد؟ آيااز رابطه جنسي براي خلاص شدن از دست اضطرابها يا کمک به خوابيدن در شباستفاده ميکنيد؟ آيا از رابطه جنسي براي شادتر کردنتان يا به دستآوردن حس جذابيت استفاده ميکنيد؟
وقتي زوجها شروع ميکنند درمورد تفاوتهاي خودشان در ميل جنسي با هم حرفبزنند، ميفهمند که بعضي از اينها يا هيچکدام درموردشان صدقنميکند. اما وقتي درمورد آن حرف ميزنند، ميتوانند با نظرات طرفمقابلشان هم آشنا شوند. در اين گفتگو، زوجها ميتواننددرمورد فعاليتهاي ديگري که ميتوانند وارد رابطه جنسي خود کنندنيز حرف بزنند. مثلاً، اگر شخصي خسته است، آيا دو طرف ميتوانندبا ناز و نوازش نزديکي بيشتري به هم پيدا کنند؟ آيا شخصي که ميلجنسي کمي دارد ميتواند قبل از اينکه "آره" يا "نه" بگويد کميپيشنوازي کند و بعد تصميم بگيرد؟

معمولاً زوجها اگر اختلاف و تفاوت شديد در زمينه ميل جنسي داشتهباشند، از همان ابتداي رابطه متوجه آن ميشوند. اما زمانهاي ديگر،هيجان ازدواج کردن يا برآوردن کردن نياز همسرشان آنقدر زياد است که بهآن توجهي نميکنند. در اين شرايط، تفاوت ميل جنسي تازمانيکه رابطه مدتيطول بکشد خود را نشان نميدهد. گاهياوقات دلايل آن براي هر دو طرفروشن است اما خيلي وقتها هم دو طرف نميدانند واقعاً علت اين تفاوتچيست. يک چيز قطعي است، فشار آوردن بدون گفتگويدرست فقط مشکل را بدتر ميکند چون اين اضطراب همه ميل جنسي فرد رابه کلي از بين خواهد برد. و هرچه که اين اختلافات بيشتر طولبکشد، ايجاد خشم، کينه، و افکار و احساسات منفي نسبت به همسرتان همبيشتر خواهد شد. هرچه زودتر با همفکري و گفتگو وپيدا کردن راهکارهاي مناسب سعي در برطرف کردن آن بکنيد، حل آنراحتتر خواهد بود.
مردمان

0

رفتارهای پرخطر درازدواج و زندگی زناشویی وراههای برطرف کردن آنها