اين خطاهاي دخترانه در ازدواج را مي دانيد!؟













اين خطاهاي دخترانه در ازدواج را مي دانيد!؟

12 مورد وجود دارد كه دختر خانمها را در همان شروع انتخاب وتصميمگيري براي ازدواج به اشتباه مياندازد. به عبارت ديگر،بايد براي انتخاب همسر مناسب از اين 12 خطا دوري كنيد:
- تهيه يك فهرست بلند بالا از خصوصيات همسر مورد نظر با تمام جزئيات وريزه كاريها اشتباه است. درست است كه بايد فردي را انتخاب كنيد كهخصوصيات او به نظرات شما شبيهتر باشد اما اگر زياده از حدمحافظهكارانه عمل كنيد و تمام زير و بم او را مورد قضاوت قرار دهيد،بالاخره مواردي پيش ميآيد كه با فهرست شما همخواني ندارد و همينموضوع باعث ميشود به دليل مسائل جزئي، فرد مورد نظر را قبولنكنيد.
- اگر تا يك سني ازدواج نكردهايد و حالا فكر ميكنيد دير شده وديگران شما را زير ذرهبين قرار دادهاند و بعد فقط به همين دليل،فورا به يك خواستگار بله ميگوييد، اشتباه ميكنيد.
- مقايسه هميشه كار را خراب ميكند. اگر دائم خواستگارها رابا هم يا با ساير افرادي كه اطرافتان هستند و مورد تاييد شما قرارگرفتهاند، مقايسه كنيد، مطمئنا نميتوانيد تصميم درستيبگيريد.
- اگر از آن دسته آدمهايي هستيد كه دو دستي به غم و غصه ياگذشته چسبيدهايد، اشتباه ميكنيد. اگر به هر دليلموقعيتهايي را در گذشته از دست دادهايد، ديگر به آن فكرنكنيد. پويا باشيد و خودتان را براي آينده آماده كنيد.
اگر به هر دليل موقعيتهايي را در گذشته از دست دادهايد،ديگر به آن فكر نكنيد پويا باشيد و خودتان را براي آيندهآماده كنيد
- بعضيها به خودشان اجازه نميدهند كسي را دوست داشته باشند و اينمساله برايشان مشكل ايجاد ميكند. مثلا ممكن است فردي از بسياري جهاتمورد تاييد شما و دوست داشتني باشد اما به دليل حرف و حديث بيمنطق ودور از عقل ديگران، مورد تاييد خيليها قرار نگيرد. در اينشرايط اگر فرصت دوست داشتن و بله گفتن را از خودتانبگيريد، خطاي بزرگي مرتكب شدهايد.

- گاهي بعضي دختر خانمها اعتماد به نفس پاييني دارند و فكرميكنند پر از اشكال هستند و مورد تاييد ديگران قرارنميگيرند، در حالي كه اگر به نكات مثبت خودشان توجه كنند،از خيليها بهتر به نظر ميرسند.
دخترها هم اشتباه مي کنند

- در مواردي، دختر خانمها انتظار دارند فورا عشق و علاقه شديد ورويايي بين آنها و همسر آيندهشان به وجود بيايد و به عبارتي طرف مقابلفورا يك دل نه صد دل عاشقشان بشود. وقتي چنين توقعي دارند وزلزله مورد نظر آنها اتفاق نميافتد، فورا دلسرد شده، عقب ميكشند.اگر انتظار داريد در همان برخورد اول يك رابطه شديد عاشقانه بهوجود بيايد؛ جلوي اين ازدواج، يك پرچم قرمز بزرگنگه داشتهايد. با اين كار واقعبيني را كنار گذاشتهايد، درحالي كه دنياي ما كاملا واقعي است.
- مرد ايدهآل زندگي شما با مردهاي به اصطلاح ايدهآل فيلمها كاملافرق ميكند. به عبارتي منتظر چنين موجوداتي نباشيد، چون فقطبه فيلمها تعلق دارند.
- گاهي دخترها سراغ فردي ميروند كه هيچ شباهتي به آنهاندارد و فقط به يك دليل خاص مورد تاييد آنهاست. يادتان باشد تنها بايك خصوصيت نميتوان زندگي كرد.
- تمركز روي نكات منفي خطاي بزرگي است. يادتان باشد اگر بههر دليلي درباره مردها احساسات منفي در شما وجود داشته، آنها را كناربگذاريد و با ديدگاه مثبت، انتخابي مناسب داشته باشيد.
- بعضي دختر خانمها كه تحصيل و شغل مناسبي دارند، فكر ميكنند به دليلرفع نياز مالي ميتوانند از موضع بالا صحبت كنند و به كمك يك مرداحتياج ندارند. اين دختر خانمها با اين طرز تفكر سد بزرگي مقابلخودشان ايجاد ميكنند و نميتوانند درست انتخاب كنند، چون مدامديگران را از خود ميرنجانند.

- ايثار و فداكاري بيش از حد، به ديگران بيش از خود فكر كردن ونياز ديگران را به خود مقدم دانستن اشتباه بزرگي است كهبعضي دخترها مرتكب ميشوند. اگر به هر دليل بار مسئوليتي به دوششماست قبول؛ اما بايد اول به خودتان، نيازهايتان و آينده شخصيتان فكركنيد و موقعيتها را از دست ندهيد.
منبع: سايت علمي دانشجويان ايراني

0

زندگینامه مریم حیدرزاده/ شاعر و ترانه‌سرا