زن و مرد ها به تفاوتهاي يكديگردرمسايل زناشويي احترامبگذارند













چگونه زن و مرد ها به تفاوتهاي يكديگردر مسايل زناشويي احترام بگذارند

مساله مهم ديگري که در زندگي زوجين بايد نگاه شود،پذيرش تفاوتها و نگرش درست به آنهاست. اگر زن و شوهرپي به وجود تفاوتهاي طبيعي و فطري يکديگر ببرند و از نقشآنها در تشديد محبت و تشکيل زندگي بهتر آگاه شوند، حتما بهشناخت تفاوتها و استفاده درست از آنها بهاي بيشتري خواهند داد. شايستهاست گذرا به بررسي تفاوتهاي بين زن و مرد بپردازيم.

الف) تفاوت ها و ايجاد محبت و جذابيت
بين زن و مرد مانند موجودات ديگر، تفاوتهاي بسياري وجود دارد.نگرش درست ما برخاسته از علم و آگاهي به وجود آنها و نقشآنها در ايجاد عشق و تکامل است؛ زيرا تفاوتهاي بين دو جنس مخالف بهگونهاي طراحي شده است که هر يک از زوجين به وسيله ديگري بهتکامل و تعادل ميرسد.

تفاوتهاست که زندگي را با جنس مخالف شيرين و جذاب ميکند به طوريکه اگر تفاوتها نبودند کشش و جذابيتي بين دو طرف به وجودنميآمد.

شرع مقدس اسلام در اين زمينه فراوان سخن گفته است از جمله حضرتعلي(ع) ميفرمايد: «... فإنّ المرأة ريحانة ليستْ بقهرمانة؛
زن گل بهاري است نه تدارکچي و مسئول دخل و خرج.»

بنابراين وجود تفاوتها موهبت الهي است که بايد حفظ شود و مورد استفادهبهينه قرار گيرد نه آنکه با تصور نادرست (ظلم و تبعيض از راهتفاوتها) سعي در نابودي آنها شود. براي يک مرد، زني که در مسير طبيعيفطرت زنانه خويش، طبعي لطيف و چشماني آکنده از حيا دارد، بازباني شيرين و چهرهاي آراسته توام و دلي لبريز از محبت شوهر،جذاب است.

ب) تفاوت ها و اختلافات
اما تفاوتها در عين حال که باعث ايجاد جذابيت و کشش انسانها به سوي همميشود، برخوردها و تنشهايي را هم به وجود ميآورد به طوري که نميتواندو زوج را يافت که هيچ گونه اختلافي با يکديگر نداشتهباشند ولي نه بدان معنا که تفاوتها به صورت طبيعي تنش زا هستند وگريزي از آنها نيست چرا که ايجاد اختلاف و تنش در اثرنگرش نادرست به تفاوتها و عدم آگاهي از وجود برخي فرقهاست.اگر زوجين با آگاهي از تفاوتهاي يکديگر سعي درپذيرش آنها کنند، بسياري از مشکلات را نخواهند داشت و ميتوانگفت که شايد بيش از نيمي از خوشبختي را به دست آورده‎اند.


دکتر جان گري ميگويد:
«بايد زن و مرد ياد بگيرند که به تفاوتهاي يکديگر احترامگذارند تا با هم نزديک تر و صميمي تر شوند.»


بنابراين شناخت و پذيرش تفاوتها و برخورد درست با آنها مي تواندبسياري از اختلافات و تنشها را از بين ببرد ولي نه به طور کامل و صددر صد چرا که زندگي با تمام فراز و فرودهايش در جريان است وبشر نمي تواند همواره مانند يک ماشين، دقيق و درست عمل کند. به هر حالاختلاف نظرها وجود دارد. گاهي خواسته هاي دو نفر در مقابل همقرار ميگيرند، يا منافع يکي با ديگري تداخل ميکند وگاهي مصلحت برخي براي ديگري زيانبار است و ... خلاصهزندگي آکنده از حوادث است، بنابراين نميتوان گفت اصلاًنبايد اختلاف پيش بيايد بلکه بايد راه حل اختلافات را پيداکرد که جز درک و تفاهم نيست.
برنا


0

زندگی نامه ،بیوگرافی و تصاویر وورال در سریال فاطما گل