مجموعه: دانستنيهاي جنسي





چگونه رابطه جنسي صميمانه اي داشته باشيم

همه مي دانند كه رابطه جنسي حياتي ترين جزء همه ي ازدواج هاست.پس اگر يكي يا هر دوي زوجين علاقه و رغبت خود را از دستدادند چه مي شود؟ تحقيقات نشان داده است كه درصد انبوهي ازچننين ازدواج هايي با شكست مواجه مي شود. (بعد از مسايل مالي،مسايل جنسي دومين دليل براي طلاق شناخته شده است)


چگونه ميتوان کانون سرد خانواده را که به علت مشکلات جنسيبوجود آمده، مجدداً گرم کنيد؟چگونه ميتوان آقايان رابه اوج لذت جنسي رساند؟


نقاط تحريک پذير آقايان کجاست؟چگونه بايد با شوهر تانبرخورد رفتاري موثر جنسي داشته باشيد؟


هدف از ثبت و درج اين مطلب ايجاد روابط صميمانه با زوج و استحکامروابط زن و شوهر و کانون خانواده است.



به گزارش سلامت نيوز رابطه جنسي نقش بسيار مهمي در ازدواج دارد،ولي با اينحال زوج هاي زيادي بدون توجه عميق به آن زندگي ميكنند.در اين بحث از ديدگاه مرد و زن نحوه صحيح رابطه جنسي را بررسي ميکنيم .


نااميد نشويد. راه هاي زيادي براي جلوگيري از آن وجود دارد. دراينجا سه راه براي جان بخشيدن دوباره به زندگي جنسي براي شمافراهم آمده است. پس اگر مي خواهيد کانون خانواده تان ،مراحل زير را دنبال كنيد.




به خودتان متكي باشيد


فرقي نمي كند كه همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهدارضائتان كند؛ تحريكات و شور جنسي او به هيچ وجه شبيه به شمانيست. به همين دليل غيرمنطقي است اگر انتظار داشته باشيد هر زمانشما تحريك شديد در اختيارتان باشد. بايد ياد بگيريد كه چطورگهگاه نيازهايتان را كنترل كنيد. احتمالاً تصور خواهيد كردكه عادلانه نيست و مطمئناً عصباني خواهيد شد.



البته بايد كه زوج ها تا آنجا كه مي توانند در زندگي جنسي خود باهمسرشان انرژي لازم را صرف کنند، اما بااينحال باز هم ممكن است زمانهايي وجود داشته باشد كه شما آمادگي رابطه ي جنسي را داشته باشيددر حاليكه همسرتان ندارد. اين مسئله اي كاملاً نرمال و طبيعي است وبايد آن را بپذيريد. هرچه تلاش همسرتان براي فهميدن شما ونيازهايتان بايد بيشتر شود، تلاش شما نيز در درك اين تفاوت ها بايدافزايش يابد. قسمتي از اين درك و پذيرفتن با اتكاي گاه وبيگاه شما به خودتان براي ارضاي ميل جنسيتان نشان داده مي شود.اگر اطمينان داشته باشيد كه همسرتان واقعاً دوستتان دارد و بهشما توجه مي كند، انجام اينكار با راحتي بيشتري صورت خواهدگرفت.




تنوع، مزه ي زندگي است


احتمالاً زندگي جنسي شما دچار يكنواختي شده است. حتي مهيجترين فرد در رابطه جنسي هم اگر رابطه جنسي برايش تكرار مكرراتشود، از آن دلزده خواهد شد. اگر اين مورد را در رابطه جنسيخودتان با همسرتان هم مشاهده مي كنيد، پس وقتش رسيده كه كمي تنوعوارد اين رابطه كنيد. براي جلوگيري از يكنواختي جنسي، بايد كميخلاق باشيد.



* مكاني جديد انتخاب كنيد : هميشه يک گوشه خاص براي معاشقه جنسيخود انتخاب نکنيد.



* لباس زير هاي مناسب و جديد بخريد.



* عطر خوشبو استفاده کنيد.



* حتما مسائل بهداشتي و نظافتي را رعايت کنيد : آرايش و زدودن موهايزائد بسيار مهم است و نشانه اهميت دادن به شريک زندگي خود ميباشد .



* معمول است که مرد در رابطه جنسي پيش قدم مي شود . بد نيست برايتنوع زن نيز گاهي پيش قدم شود .



*رفتار تحريک آميز داشته باشيد : عشوه و ناز زنانه جنسي قبل از نزديکيسبب تحريک شديد مرد مي شود.



* با آرامش و مهرباني با او رفتار کنيد : خشن و عجول نباشيد . سعيکنيد با کلام ، نگاه ، حرکات و رفتار خود به ارامي همسر را تحريککنيد . بگذاريد او نشانه هاي عشق و محبت را در شما ببيند و بهارامي به او نزديک شويد .



* بوسه قديمي ترين نقطه شناخته شده براي تحريک است که شامل بوسيدن لبها ، صورت ، لاله گوش ، گردن و يا هر قسمتي از بدن همسرباشد که پيدا کردن نقطه هاي حساس تر مدتي طول مي کشد و به نسبتبلوغ و فهم جنسي مرد و زن نقاط مربوطه شناخته مي شود.



* گفتار هاي عاشقانه : تحريک فقط به نوع فيزيکي محدود نمي شود ونوع رواني نيز دارد که بايد به صورت همزمان استفاده شود صحبت هايعاشقانه که هنگام رسيدن زن و شوهر به هم رد و بدل مي شود بسيارپر اهميت است .



* لمس و نوازش با حوصله : سطح داخلي ران ( مرد و زن ) و لب هاي فرج (زن ) ، بيضه و نواحي اطراف آن (مرد) ، گرفتن و فشردن کمر ( زن ومرد ) ، کليتوريس زن که تحريک و نوازش آن حکم آلت مرد را دارد.



* همانند گنجشک آميزش نکنيد و همسر خود را با آرامش آماده و راضيسازيد . سعي کنيد در اولين مرحله همسر خور را در شرايط نعوظ کامل قراردهيد .در مردها با تحريک آلت تناسلي و مالش و نوازش آن حالت نعوظفراهم مي شود ( بلند شدن و سفتي آلت تناسلي در مرد را نعوظ مردگويند ) . در خانمها نعوظ يعني تحريک و سفتي کليتوريس و نوکپستان .



* فراهم کردن تحريک لازم در همسر : مرد با فکر و يا در نظر آوردن نقاطشهوت انگيز و يا عوامل رواني نعوظ به او دست داده و اغلب در اينحالت تحريک شده به حساب مي آيد آنچه بر زن لازم است تحريک موضعينيست بلکه تحريک موقعي است و آن زماني است که مرد در حاليکه دخولانجام مي دهد نعوظ وي کاهش مي يابد و دخالت زن با تحريک مرد در حاليکه عضلات مهبل را بر روي آلت مرد فشار داده رانها را بهم نزديک مي کندو امکانا با دست ماليدن به پشت مرد در امتداد ستون فقرات وي ،نعوظ مرد برگشته و مرد را راضي مي سازد.



* مرد بايد در آغاز رابطه جنسي ذهن و فعاليت خود را متوجه تحريك وآماده كردن زن نمايد. و البته زن نيز بايد به آماده سازي مردش در اينمرحله توجه داشته باشد.



* مرد هر چه بيشتر بتواند با مهارت زن را تحريك كند زن در ادامههر كاري مرد طالب باشد انجام ميدهد. اين مسئله براي خانم ها نيز صادقاست .



*زمان دخول بهترين زمان براي سخنان محبتآميز است. در اين لحظه از همسرخود قدرداني کنيد و او را بهترين بناميد که اين خود سبب افزايش روابطزناشويي و استحکام زندگي مي شود.



*به همسر خود بفهمانيد که رابطه جنسي با او سبب آرامش او مي شود و ميخواهيد با اين عمل عشق و محبت خود را بيشتر به او ثابت کنيد و هدف فقطارضاء جنسي-جسمي نيست بلکه روح معنوي شما نيز با اين عمل ارضاء مي شود.



*بهتر است با همسر خود از قبل هماهنگ كنيد كه اسپرم کجاريخته شود چرا که اين مطلب سبب آرامش خاطر بيشتر طرفين و تحريکبيشتر مي شود.



* شوهر نبايد زماني كه مطمئن نشده كه زن به اوج لذت و ارضا شدن نزديكشده از ارضاء خود جلوگيري كند. ديدن ارگاسم و ارضاء زن برايمرد بسيار ارزشمند و تحريک کننده است . سعي کنيد اول زن به اوج لذتبرسد و مرد با کمي فداکاري و خويشتن داري بعد از زن ارضاء شود . وقتياول زن ارضاء شود تمايل جنسي مرد بيشتر ميشود و مي تواند براحتي خودرا به اوج لذت برساند ولي وقتي مرد اول ارضاء شود زن او را ناتوانجسمي مي بيند و تصور بر آن دارد که مردش به او در اين لحظه توجه کمتريدارد و اين مسئله مي تواند باعث تاخير و حتي عدم ارضاء زن شود . بهمحض شروع ارضا از طرف زن، مرد نيز ميتواند خود را ارضا كند. بهترينشيوه ارضاشدن، همزماني آن بين طرفين است.



* توجه به اين نکته مهم است که معمولاً مردها پس از ارضاشدن ياميخوابند، يا پشت به زن ميكنند. در صورتي كه كاري كه بايد انجامدهند اين است كه شروع به بغل كردن و نوازش زن كنند. و به او آرامشدهند تا استراحت كند.



* شايسته است كه زن شربتي گوارا تهيه نموده و بعد از پايان، براي همسر خود بياورد.



*در آخر بعد از انجام رابطه جنسي بهتر است از همسر خود تشکر كنيد.



و...هزاران كار ديگر هست كه مي توانيد براي از بين بردن يكنواختيموجود در رابطه تان انجام دهيد.



اگر همه چيز عمل نكرد، صادق ومهربان و قاطع باشيد.



زوج هاي زيادي بوده اند كه بي علاقگي و نارضايتي يكي از زوجين ازرابطه جنسي باعث جدايي آنها شده است. البته شما هم ممكن است به فكراينكار بيفتيد. اما بدانيد طلاق يا برقراري رابطه ي جنسي با افراديغير از همسر تان (خيانت به همسر) ، راه حل هاي مناسبي نيستند. درستاست كه عشقبازي با غير مي تواند مشكلتان را حل كند، اما بدانيد كه درطولاني مدت مشكلات بيشتري نيز برايتان ايجاد مي كند و باعث خراب ترشدن ازدواج تان هم مي شود. حتي اگر ازدواجتان هم سالم باقيبماند، درد و رنجي كه همسرتان از عشقبازي شما با كس ديگري متحملمي شود، بي اندازه است.



طلاق هم راه حل خوبي به شمار نمي رود. اگر به جاي پيدا كردنراه حل و برطرف كردن مشكل، از آن فرار كنيد(پاک صورت مسئله)،ممکن است زوج ديگري پيدا كنيد كه او نيز از نظر جنسي با شماناهماهنگ و ناسازگار باشد، و بهتر است از خود بپرسيداين كار را تا كجا ادامه خواهيد داد؟



قبل از اينكه بار و بنديلتان را جمع كنيد و همسرتان را ترك كنيد،ببينيد آيا همسر تان از اين جريان خبر دارد؟ اطلاع دارد كه شما ازرابطه ي جنسيتان با او ناراضي هستيد؟



كار ار به دعوا نكشانيد. تقصيرها را به گردن او نيندازيد، انتقادنكنيد، فقط خيلي آرام به او در مورد مشکلات تان صحبت کنيد بگوييدكه به خاطر اختلافاتي كه در روحيات جنسي شما وجود دارد، مي خواهيدكاري کنيد که به بهبود رابطه تان منتهي ميشود و براي اين کار همکاريبيشتر او کمک ميکند و بايد براي بهتر شدن ارتباطشان هردو فعالانهرفتار نمايند و براي اين امر بايد حتي با کنار گذاشتن خجالت وتعصبات به متخصصين مربوطه مراجعه نمايند.



افكار خود را با او در ميان بگذاريد. اين را به صورت يك تهديدمطرح نكنيد. فقط ميزان اميدواري خود را با او در ميان بگذاريد.به او فرصتي دوباره براي اصلاح و سازگار شدن بدهيد، و منتظرنتيجه ي آن شويد. دکتر محمد والي پور - روانشناس
منبع :سلامت نيوز

0

بیوگرافی و زندگینامه ی و تصاویر آیلین در سریال روزی روزگاری