چگونه مي توان از خودارضايي دست کشيد؟




چگونه مي توان از خودارضايي دست کشيد

همه پزشکان معتقدند براي ترک هر نوع عادت قبل از هر چيزاراده و تصميم لازم است و اين موضوع را اصلا نبايد دست کم گرفت.

در زير به مواردي اشاره ميکنيم که عمل به ان ميتواند شما را از اينرفتار پر خطر که جسم و روحتان را مي آزارد نجات دهد



عادات سالم را در خود تقويت کنيد: از تصاوير محرک جنسي اجتنابکنيد، به جوک هاي مبتذل گوش ندهيد، دوستان سالم براي خود انتخابکنيد و از پوشيدن زير پوش هاي تنگ و چسبانخودداري نماييد.



از مصرف بيش از اندازه ي گوشت گاو، به ويژه در وعده غذاييشام خودداري کنيد. مصرف يک وعده غذاي حيواني آن هم در نهار کافياست.



اجتناب از هر گونه تحرک جنسي : اگر کسي انتظار داشتهباشد که هر شب در برابر برنامه جنسي و فيلمهاي مستهجن باشد و قمستمهمي از وقت گرانبهاي خود را به مطالعه رمانهاي عشقي باشد و درکوچه و خيابان به اندام دختران و زنان نگاه کند و با اينحال بخواهد که هيچ گونه آلودگي پيدا نکند سخت دراشتباه است . اين گونه تحريکات مصنوعي که هيچ گونهضرورتي ندارد مسير فکري هر جواني را از مسائل اصولي تغيير مي دهد و بهسوي مسائل جنسي حاد مي کشاند . اين تحريکات دائمي بهترين فصولزندگي يعني دوران جواني را بر باد مي دهد و اعصاب جوانان را درهم مي کوبد . پس لازم است که همه مبتلايان بشدت از اين اموربپرهيزند و از ديدن اين فيلمها و مطالعه رمانها و عکسها وچشم چراني هاي بي مورد و عمدي اجتناب کنند و اعصاب نيرومندخود را بااعصاب دائمي تضعيف نکنند . و براي اين کار لازم است خود رابه کارهاي ديگري مثل ورزش ، مطالعه ، و... سرگرم کنند .



پرهيز از تنهائي: اين گونه افراد بايد بدون هيچقيد و شرطي از تنهائي بپرهيزند و بشدت از آن دوري کنند وهرگز تنها نباشند ، در خانه تنها نمانند ، شب در اتاق تنهانخوابند ، تنها براي مطالعه و يا کار ديگري به نقاط خلوت نروند وبه محض اين که در محيطي احساس تنهائي کردند از اين محيط بيرون روند .و اگر نخستين تحريکي متوجه انان شد بلافاصله خود را سرگرمکار ديگري کنند . و اين يکي از مهمترين و موثر ترين راه مبارزهاين عمل استمنا است و بايد از تنهائي بپرهيزند.



ورزش: معروف است که ورزشکاران نسبت به مسائل جنسي کم علاقه هستندچون ورزش مقدار فراواني از انرژي هاي فکري و بدني خود را به ورزشاختصاص مي دهند به همين دليل براي جلو گيري از تحرکات جنسيبرنامه ورزشي بسيار مهم است . افراد معتاد به اين عمل معمولا آدمهايمنزوي و کم تحرک و گوشه گيري هستند که همين عوامل تحرک جنسيرا در آنها تشديد مي کنند که راه مبارزه با آن ورزش است .



تلقين و اراده و تقويت آن :براي اين که اين عادت ترک شود نخست بايداراده را تقويت نمود و به گفته پزشکان بايد تلقين را بصورتچندين روز پشت سر هم انجام دهند . همه روزه در محل آرامي کهچيزي فکر آنها را به خود مشغول نسازد فکر خود را متمرکز ساخته وبه خود تلقين کنند و از مطالعه کتابهاي رواني براي تحکيم و رشد شخصيتغفلت نورزند .



عادتي بايد جانشين شود: اين مورد را خودتان بهتر از بنده ميدانيد که براي ترک هر عادتي بايد عادت ديگري جايگزين ان شودو به عبارت ديگر انرژي خاصي که تحت تاثير انگيزه عادت درآنها ايجاد مي شودبايد به سمت ديگري کشيده شود تا شاهد هيچگونه واکنش نامطلوبي نباشد.



رژيم غذائي مناسب : ترک اين عمل و داشتن رژيم مناسب غذائي کامل وسالم موجب تقويت عمومي مي گردد و نيز در مبارزه با اين عادت کهعامل ضعف اعصاب است سرچشمه مي گيرد تاثير قابل توجهي دارد .استحمام با آبا سرد اگر هوا اجازه مي دهد خيلي مفيد است .

منبع:سلامت نيوز

0

آیافقط بایک بار مقاربت پرده بکارت ممکن است از بین برود؟