نتايج يك بررسي آماري در انگليس نشان ميدهد زنان با استشمام بويقهوه خيلي بيشتر احتمال دارد كه از خواب بيدار شوند در حالي كه مردانترجيح ميدهند با محركي مثل بوي غذاهاي سرخ شده از رختخواب خود خارجشوند.

فيل آترتون از كارشناسان شركت اسلوم برداون، توليد كننده لوازم تختخواب كه اين نظرسنجي را انجام داده است، ميگويد: اين مطالعه نشانميدهد كه بوهاي مختلف ميتوانند مانند محركهاي تاثيرگذار عامليبراي بيدار كردن افراد از خواب به هنگام صبح باشند اما استفادهاز اين روش مستلزم آن است كه هر فردي حساسيت و محرك خاص خود را برايبيدار شدن از خواب پيدا كند.

به گزارش روزنامه ديلي اكسپرس، اين نظرسنجي تاييد ميكند كهبه طور كلي 26 درصد از انگليسيها با تحريك بوي قهوه از خواببرميخيزند در حالي كه 27 درصد از مردان انگليسي با استشمام بويتخممرغ، سوسيس يا گوشت كبابي سريعتر بيدار ميشوند. در واقع اينبوهاي خوشمزه از آشپزخانه، مردان را به هيجان آورده و از خواببيدار ميكنند.

23 درصد از زنان انگليسي نيز در اين نظرسنجي اظهار داشتند كه بويژل استحمام بهترين محركي است كه احساس سنگين خواب آلودگي رادر هنگام صبح از آنها دور ميسازد. برخي از افرادي هم كه روحيهرومانتيكتري دارند تاكيد ميكنند كه بوي گل رز در اتاقشان، آنهارا به هنگام صبح از خواب بيدار ميكند.

آترتون در اين باره تصريح كرد: احساس ما از بوها بسيار قدرتمند است وميتواند تاثير شگفت انگيز و فوقالعادهاي روي خلق و خو ورفتارهاي ما داشته باشد. برخي از بوها و رايحههاي خاص ميتوانند ذهن وروحيه ما را شفافتر كرده و روان ما را بيدار سازد. بنابراين دانستناين مطلب كه مردم با چه بوهايي بيشتر بيداري را احساس ميكنند ياراحتتر از خواب بيدار ميشوند، موضوعي جالب و هيجانانگيز و درعين حال كارآمد است.


0

درباره شوهران بچه ننه بیشتر بدانید