چگونه ميتوانيد عشقي رمانتيک تجربه کنيد؟



بر آن شديم تا ليستي تهيه نماييم که به واسطه آن راحتتر بتوانيد عزتنفس و به مثابه آن علاقه به خود را افزايش دهيد.

مشاهده مي شود که تعداد بسيار زيادي از افراد فاقد قابليت هاي لازم بهمنظور رشد و ارتقاي عزت نفس خود هستند، از اينرو بر آن شديم تا ليستيتهيه نماييم که به واسطه آن راحتتر بتوانيد عزت نفس و به مثابه آنعلاقه به خود را افزايش دهيد. براي داشتن يک زندگي پربار ومملو از روابط موفق، ابتدا بايد از خودتان شروع کنيد؛ اگر خودتانرا دوست نداشته باشيد چگونه مي توانيد ديگران را دوستبداريد؟

انسان ها با گذشت زمان سعي در هموار کردن مسير تکامل خود دارند.در برهه هاي مختلف زندگي با افراد بيشماري رابطه برقرار کرده وشکست مي خورند. اما علت چيست؟

تصور بر اين است که اساس همه ي اين جستجوها فقط و فقط بر پايهپر کردن خلاهاي احساسي است. اين افراد صرفاً به دنبال پرکردن فضاهاي خالي وجود خودشان هستند. زماني که قادر نيستيد با شخصيتدروني خود ارتباط برقرار کنيد، نبايد انتظار داشته باشيد که بتوانيدبا اطرافيانتان ارتباط موفقي پايه ريزي نماييد. دليل عمده شکستهاي عاطفي عشق ناکافي افراد نسبت به خودشان است.

اگر شما هم جزء افرادي هستيد که داراي اعتماد به نفس پايينيمي باشيد، بايد بدانيد که به همان اندازه از عزت نفس پاييني همبرخوردار هستيد و اين مسئله ثابت مي کند که دچار فقدان علاقهفردي به خودتان هستيد. درون قلبتان حتي يک ذره مهر و محبت هم برايخودتان باقي نمانده!

زمانيکه شما خودتان را دوست نداريد به کائنات مي گوييد که من بيارزش هستم و لياقت عشق و محبت را ندارم و هيچ نتيجه مثبتي از آنمن نخواهد بود. با زبان بي زباني به عالم هستي مي گوييد که عشق ومحبت را به سوي من روانه نساز! زمانيکه به طور ارادي تصميم ميگيريد خودتان را دوست داشته باشيد، آنوقت تبديل به يک فرد شاد وخوشحال مي شويد و به سمت داشتن يک زندگي مفرح و کامل هدايتخواهيد شد.

"اگر مي خواهيد همه شرايط زندگيتان درست شود از عشق ورزيدنبه خويشتن شروع کنيد" در واقع هنگاميکه تصميم مي گيريدخودتان را دوست داشته باشيد، با اين تفکر به خود مي گوييد: "ميخواهم زنده باشم و زندگي کنم". با بکارگيري اين طرز تفکرخود را مسئول اتفاقاتي مي کنيد که در زندگي برايتان رخ مي دهد ودوست داريد از زندگي خود نهايت استفاده را بکنيد، از لحظه هايتانلذت برده و بدرخشيد.

حال اگر تصميم گرفته ايد که خودتان را دوست داشته باشيد،اما نمي دانيد که بايد از کجا شروع کنيد، ما چند شيوهمتفاوت که به شما کمک مي کند تا بتوانيد بيش از پيش خودتان رادوست داشته باشيد و عزت نفس از دست رفته خود را دو باره باز جوييد،معرفي مي کنيم.

1- عاشق خودتان بشويد.
شما بايد روح خود را تغذيه کنيد. خودتان را به خاطر استعدادها وکارهايي که به درستي انجام مي دهيد تشويق کنيد، اشتباهات و کاستي هايخود را بپذيريد، و قبول کنيد که انسان جايز الخطاست. "عاشق خودشدن شروع يک زندگي رمانتيک مادام العمر است."

2- انتقاد فردي را کنار بگذاريد.
آيا اغلب خودتان را به خاطر کوچک ترين مسائل سرزنش مي کنيد وقادر نيستيد حتي از بي ارزش ترين اشتباهات خود بگذريد؟ بايد جلوي اين کار را بگيريد.

3- مهربان و مثبت باشيد.
زمانيکه سعي مي کنيد با مهرباني و ديد مثبتي به خود نگاهبيندازيد، عشق ذاتي شما نسبت به خودتان رشد پيدا مي کند. هر روزاز خودتان تشکر کنيد تا اين کار تبديل به يک عادت شود. روبروي آينهبايستيد و با ديد مثبت به خود بنگريد، با گذشت زمان به صورتطبيعي افکار نيرو بخشي در وجود شما آشکار مي شوند که به شما قدرت ميبخشند.

4- براي زحماتي که مي کشيد ارزش قائل شويد.
قرار نيست در هر کاري که انجام مي دهيد به موفقيت دست پيدا کنيد.خيلي مواقع تلاشي که مي کنيد اهميت دارد. متوجه باشيد که هر تلاشي کهاز دستتان بر مي آمده را انجام داده ايد، حتي اگر ببازيد مهمنيست.

5- نگراني را رها کنيد.
به جاي اينکه دائما وقت خود را با نگراني تلف کنيد به کاري فکرکنيد که با انجام آن منبع ايجاد نگراني را از بين ببريد.اگر هم که شرايط خارج از حيطه کنترل شما بود، از خالق يکتابخواهيد تا شما را به سوي اهداف شخصي تان رهنمون سازند و ديگرهمه چيز را به حال خود رها کنيد.

6- به خودتان ايمان داشته باشيد.
به توانايي هاي خود اعتماد داشته باشيد. بدانيد که توانايي آنرا داريد که بزرگترين تغييرات را در زندگي خود ايجاد کنيد واگر قلباً تصميم بگيريد که کاري را انجام دهيد ميتوانيد.موفقيت ها را از تلاش خود و لطف خدا بدانيد و آن را معلول شانسو اقبال تصور نکنيد. و شکست را نشان از آن که بايد بيشتر سرمايهگذاري کنيد و نياز به تجربه بيشتري داريد . و اينکه با هر شکستتکه اي از پل رو به سوي خوشبختي ساخته خواهد شد.

0

قوانین عشق بی قید و شرط