10معجزه بسيار جالب و خواندني عشق



انسانها براي برقراري ارتباط مخابره ميکنند و زماني که به برقرارريارتباطي معقول و دوست داشتني موفق ميشوند، پاداش و بهرهايسترگ و عظيم را براي خود به ارمغان ميآورند. البته هيچمدرک و شاهدي در رابطه با تاثير مثبت عشق هاي تازه و پرتنش و حرارت اوليه، بر سلامتي مشاهده نشده است. افرادي که عاشق ميشوندمدعي تجربه احساس جذاب، جالب و پرتکاپو به طور همزمانهستند.

اينها همگي ميتواند منبعي از استرس باشد. در حاليکه عشقثابت و متعادل و عميق ميتواند تاثير مثبت بر سلامتي فرد داشتهباشد. جالب است بدانيد که افرادي که داراي ارتباط بلند مدت وخشنود کننده هستند در سنجش ها و معاينات باليني امتياز بيشتري کسبکرده اند. رمز اين ارتباط موثر به خاطر داشتن احساس برقراري ارتباط باديگران، دريافت احترام، احساس با ارزشي و احساس تعلق داشتناست.

و اما 10 فايده موثر ارتباط عاشقانه
1-نياز کمتر براي مراجعه به پزشک: يکي از فرضيه هاي توجيهيبراي اين مزيت اين است که افرادي که داراي ارتباط خوب با يکديگرهستند بهتر از خود مراقبت ميکنند. بهترين دوستان شما به شماانگيزه حفظ رژيم غذايي سالم را ميدهند.

2-افسردگي و سوء مصرف دارويي کمتر: تحقيقات ثابت کرده کهازدواج و تاهل باعث کاهش ميزان استرس در مردان و زنان ميشود وميزانمصرف مواد مخدر و نوشيدني هاي غير مجاز را به طور قابل ملاحظه اي کاهش ميدهد.

3-کاهش فشار خون: ازدواج موفق و شاد يکي از عوامل تاثير گذار برفشار خون ميباشد و اين مقدار را در حد ايده الي حفظ ميکند.

4-کاهش اضطراب: اين افراد به دليل توليد دوپامين بيشتر کمتردچار اضطراب ميشوند.

5-کنترل طبيعي درد: مطالعات MRI بر روي زوجها ثابت کرده که فعاليتبخشي از مغز اين افراد در کنترل درد چشمگير تر ميباشد.

6-مديريت بهتر استرس: افرادي که توسط ديگري حمايت ميشوند وديگران آنها را دوست دارند در برخورد با شرايط استرس زا به طورمعقول تري برخورد ميکنند.

7-کاهش ميزان سرماخوردگي: افرادي که داراي روابط عاشقانه هستندکمتر دچار استرس، اضطراب و افسردگي ميشوند و در نتيجه سيستمايمني آنها ارتقا مييابد و در برخورد با عوامل ويروسي و سرما کمتردچار بيماري خواهند شد.

8-التيام سريعتر: سرعت التيام زخم يکي ديگر از قدرت هاي حاصل ازروابط عاشقانه است که البته با انجام آزمايش صحت آن تاييد شدهاست.

9-افزايش طول عمر: سرعت مرگ و مير افراد مجرد به هر دليل ممکن58% بيشتر از افراد متاهل است. ازدواج و تاهل و وابستگي با ميزانکاهش انزواطلبي در ارتباط است. تنهايي و انزوا طلبي يکي از دلايل اصليمرگ و مير ميباشد.

10-زندگي شادتر: يکي از بارزترين مزاياي عشق، لذت و شادي است.شادي حاصل از تاهل و ازدواج و احساس تعلق بيشتر از درآمد قابلتوجه شادي آور و لذت بخش است.

0

فاطمه چت,چت فاطمه,چتروم فاطمه,فاطی چت www.fatemehchat.com