چرا زوج هاي جوان بعد از گذشت مدّتي از آغاز زندگيديگر آن شور و شوق دوران نامزدي را ندارند و مانند سابق ازهمسرشان لذت نمي برند؟ و به قول خيلي ها : چرا زندگي فقط ?ماه اوّلش زيباست ؟...!

پاسخ
مطلبي که بايد مدّ نظر قرار گيرد اين است که در آغاز آشنايي هاهر دو نفر از طرف مقابل تنها يک ظاهر و يا باطن کلّي مي بينند و بهجزئيات آن توجهي ندارند که اين امر به علّت کمي مدّت آشنايي کاملاًطبيعي است، ولي بعد از گذشت مدّتي از آغاز زندگي کم کم بهجزئيات دروني و ظاهري يکديگر پي برده و آن جزئيات را بهتنهايي مورد بررسي قرار مي دهند، غافل از اينکه اين جزئيات که برخي بدو برخي خوب هستند در کنار يک ديگر آن کلّيتي را مي سازند که دراوايل با چه عشقي به آن دوستت دارم مي گفتند.

مشکل اصلي در اينجاست که اگر با ديد جامعي به طرف مقابلنگاه کنند خواهند ديد که کاستي هاي او در کنار خوبي هايش چهزيباست و بالا تر از آن در کنار خوبي هاي خودشان... اگر هميشه بهيکديگر کلي نگاه کنيم و در جزئيات وجودي هم توقف نکنيم،زندگي هميشه همان شيريني اوّل خود را خواهد داشت، چه بسا بااين ديد کلي، هر روز ابعاد تازه اي از وجود هم خواهند شناخت که بهعلاقه يشان بيشتر دامن خواهد زد.

12

چگونه دختران مجرد را تشخیص دهیم؟