تمام انواع سبزي ها، ميوه ها مي تواند جايگزين چاي شود امابسياري از افراد بدليل آرام بخش بودن چاي آن را مصرف مي کنند کهاين اثرآرامش بخش را ميوه ها وسبزيجات ندارند.



كيمياگر متخصص تغذيه گفت: خوردن چاي به شرط آنکه بامواد قندي و شيريني جات مصرف نشود مشکلي ندارد همچنين خانم هايباردار از نيم ساعت قبل از صرف غذا و تا يک ساعت و نيم بعد از غذا ازچايي استفاده نکنند تا آهن غذا کم نشود.



کيمياگر تصريح کرد: نوشيدن مکرر چاي در طول روز بيش از 6ليوان باعث تغيير رنگ و زردي دندان ها مي شود.



وي در خصوص مواد جايگزين چاي اظهار داشت: تمام انواع سبزيها، ميوه ها مي تواند جايگزين چاي شود اما بسياري از افرادبدليل آرام بخش بودن چاي آن را مصرف مي کنند که اين اثرآرامش بخشرا ميوه ها وسبزيجات ندارند.



وي در پايان افزود: خانم هاي باردار از نيم ساعت قبل از صرف غذاو تا يک ساعت و نيم بعد از غذا از چاي استفاده نکنند تا آهن غذاکم نشود.



مصرف کافئين را محدود نماييد و بيش از 300 ميلي گرم کافئين درروز مصرف ننماييد. محتواي کافئين در نوشيدني هاي مختلف به نوعبرگ ها(مثل برگ چاي) و يا نوع دانه هاي مورد استفاده(مثلا نوع دانه هاي کاکائو، قهوه و ...) و نيز به نحوه ي آماده سازينوشيدني بستگي دارد.

يک فنجان قهوه(حدود 240 سي سي قهوه ) به طور ميانگين حاوي 150ميلي گرم کافئين است در حالي که يک ليوان چاي سياه معمولاحاوي 80 ميلي گرم کافئين مي باشد. يک ليوان نوشابه حاوي نوشابههاي کافئين دار به طور متوسط داراي 30 تا 60 ميلي گرم کافئين ميباشد

0

خانم‌ها ؛ از متعهد شدن می‌ترسید؟