هفت راز همسران خوشبخت



هفت راز همسران خوشبخت
?) زوج هاي موفق خواسته ها و انتظارات خود را به صراحت ميگويند.
زوج هاي موفق قبل از ازدواج، توقعاتي كه از يكديگر دارند مطرح ميكنند، اگر توافق اساسي با هم ندارند (براي مثال مرد فرزند ميخواهد ولي خانم مخالف است)، مي توانند به شروع و يا خاتمه ازدواج بهطور جدي فكر كنند. بعد از ازدواج، زوج هاي موفق به طور منظم در موردتوقعات و انتظاراتشان با هم صحبت مي كنند و اگر اختلافي پيشآمد، آن را به زمان ديگري موكول مي كنند تا همديگر را درككنند و به توافق برسند.


2) زوج هاي موفق فرديت خود را حفظ مي كنند.
بعد از ازدواج استقلال زوج ها كم مي شود اگر افراد فرزند داشتهباشند روز به روز وابستگي بيشتر مي شود و گاهي افراد احساسخستگي مي كنند. زوج هاي موفق مي دانند حتي اگر به هم علاقهداشته باشند، گاهي احساس خستگي مي كنند. آنان يكديگررا تشويق مي كنند تا هميشه"ما" نباشند و زماني هم براي "خود" داشتهباشند و به كارهاي مورد علاقه خود بپردازند.بدين ترتيب زوج فرديتخود را حفظ مي كند و زندگي ، شاداب مي شود.


?) زوج هاي موفق همديگر را مركز توجه قرار مي دهند.
آنان همديگر را دست كم نمي گيرند و هميشه به فكر خوشبختيهمسر خود و خانواده هستند. معمولاً افراد چند سال پس ازازدواج مانند سال هاي اول به هم توجه نمي كنند. ولي زوج هاي موفق،كارهاي كوچك نظير اولويت قرار دادن نيازها و كارهاي همسر وكارهاي بزرگ نظير احترام و گوش كردن به حرف هاي هم را مدنظرقرار مي دهند. ازدواج درياي تغييرات است. شما اغلب فراموش مي كنيدهمسرتان مهم است و به او توجه نمي كنيد. درعوض به كار، سرگرمي ودوستان اهميت مي دهيد ولي زوج هاي موفق همديگر را مركز توجه قرارمي دهند.


?) زوج هاي موفق روش هاي حل اختلاف را مي آموزند.
"جان گاتمن" روانشناس كه ?? سال زندگي زوج ها را مطالعهكرده، عامل اصلي موفقيت يا شكست ازدواج را توانايي، يا عدم توانايي حلاختلافات مي داند. حتي اگر همسرتان و شما كاملاً با هم يكي باشيد، گاهي با نظر هم موافق نيستيد و اين مخالفت باعث ناراحتي ميشود. نبايد به اعتياد، خشونت و ... رو بياوريد. اگر خواسته شما وهمسرتان با هم فرق دارد، بايد آن را حل كنيد. زوج هاي موفق با هم صحبتمي كنند، حتي اگر احساس بدي نسبت به هم دارند. آنان در مورداختلافات و مخالفت ها با هم مذاكره مي كنند تا به نتيجه عادلانهبرسند. آنان از يكديگر حمايت مي كنند و غـُر نمي زنند. آنان ميپذيرند در مواردي عشق ، برتر از پيروزي است.


?) زوج هاي موفق با هم رشد مي كنند.
مسلماً فردي كه امروز با او ازدواج مي كنيد،?? سال آينده متفاوت خواهدبود. شما هر دو تغيير مي كنيد. به ويژه در شرايط سخت زندگي ماننداز دست دادن والدين . زوج هاي موفق مي دانند كه يكي يا هر دو در طولزندگي تغيير مي كنند و قواعد عوض مي شود. پس لازم است تغييركنيد تا بتوانيد روابط در حال تغيير را عوض كنيد.


?) زوج هاي موفق براي حفظ روابط مي كوشند.
زوج هاي موفق به طور منظم وضعيت زندگي خود را بررسي كرده و با همصحبت مي كنند تا از شادي و رضايت هر دو از زندگي مشترك مطمئنشوند. اگر يكي ، يا هر دو شما از زندگي مشترك ناراضي هستيد،مشكلتان را حل كنيد.


?) از مراجعه به مشاور خجالت نكشيد.
زوج هاي موفق قبل از مراجعه به مشاور، سند طلاق را امضا نمي كنند.آنان مي كوشند كه مشكلات را در اولين فرصت حل كنند

0

یوگرافی مهران غفوریان + تصاویر مهران غفوریان