واکنش مناسب زنان به اختلال جنسي همسرشان چيست؟




زناني که همسرانشان مبتلا به اختلال جنسي نعوظ هستند معمولا خودشان راسرزنش مي کنند، زيرا فکر مي کنند به اندازه کافي براي همسرشان جذابنيستند...
عجيب نيست اگر همسران مرداني که دچاراختلال جنسي مي شوند،رضايت کمتري از روابط زناشويي شان گزارش کنند. معمولابا طولاني شدن زمان اين مشکل ،روابط همسران بيشتر تحت تاثير قرار ميگيرد. مطالعات نشان مي دهد که زناني که همسرانشان دچارانزال زودرس است از مشکلات جنسي و زناشويي بيشتري رنج مي برند، عدم برانگيختگي و خشکي واژن و نرسيدن به ارگاسم از مشکلاتشايع اين خانمهاست.



مطالعات نشان مي دهد زناني که همسرشان مبتلا به انزالزودرس است ،ابتدا از بيان کردن و يادآوري موضوع درگفتگوهاي روزانه پرهيز مي کنند زيرا مي ترسند بهاحساسات همسرشان خدشه اي وارد کنند و يا موجب شوند که او احساسناتواني بيشتري را تجربه کند.سکوت و عدم بيان موضوع و نگفتنآنچه زن را آزار مي دهد اغلب در طولاني مدت بر روابط روزانه اوبا همسرش اثر گذاشته و موجب دوري او از همسرش مي شود.

اما در بعضي مواقع زن بي اختيار واکنشهايي نشان مي دهد که توسط مرد بهعنوان تاييدي بر ناتواني او در روابط جنسي تعبير مي شود و به هميندليل از در گير شدن در روابط جنسي و پيشنهادرابطه زناشويي خودداري مي کند. مثلا وقتي همسرش در مورد مسائل مردانهو مردانگي صحبت مي کند، شانه بالا مي اندازد و باپرسشگري به او نگاهي مي کند.
با گذشت زمان، زن درون خود دچار احساسات منفي نسبت به همسرشمي شود و نمي تواند بيش از اين خشم و ناراحتي خود را از او که کلا ازروابط زناشويي اجتناب مي کند پنهان کند و واکنشهايي را نشان ميدهد، مثلا در گفتگوهاي روزانه با طعنه و کنايه موضوع راياداوري مي کند و يا طي دعواهايي که ظاهرا ربطي به موضوع زناشوييندارد ، موضوع عدم توانايي مرد و يا بي علاقگي او به روابطزناشويي را ياداوري مي کند.
اين ياداوريها موجب پرهيز بيشتر مرد ازموقعيتهاي زناشويي و احساس ناتواني بيشتر او مي شود و برروابط دو نفره تاثيري بسيار منفي مي گذارد و مي تواند موجب بروزمشکلات ارتباطي شود.
يافته هاي تحقيقات نشان دهنده آن است که زناني که همسرانشان مبتلا بهاختلال جنسي نعوظ هستند معمولا خودشان را سرزنش مي کنند، زيرا فکر ميکنند به اندازه کافي براي همسرشان جذاب نيستند و يا عملکرد زناشوييخوبي ندارند. در حالي که همسران مرداني که دچار انزال زودرسهستند شوهرشان را براي اين مساله سرزنش مي کنند.
با گذشت زمان يادآوري موضوع موجب خشم و عصبانيت مرد شده و او ازهر گونه فعاليتي که منجر به بروز تجربه منفي اختلال نعوظ ويا انزال زودرس شود امتناع مي کند و يا به دنبال درماني ميگردد تا فقط از سرزنشهاي همسرش خلاص شون.در اين مرحله درمانهايمشاوره وراني به همراه درمانهاي دارويي بسيار موثر است .
آيا اين مشکل قابل درمان است؟
صبر داشته باشيد و اميدوار باشيد ، اين وضعيت کاملا قابل درمان استمدتي از نزديکي بپرهيزيد و بتدريج از معاشقه شروع کنيد و بههمسرتان نزديک شويد. نگران از دست رفتن ازدواج و همسرتان نباشيددر صورتي که از او بخواهيد وضعيت شما را در ک کند و واکنشهاي ملايمترينشان دهد، بتدريج اضطراب شما کاهش خواهد يافت.
استفاده از تمرينهاي شروع توقف براي انزال زودرس توسط خود و همسرتاندر اين مورد مي تواند بسيار کمک کننده باشد. دراختلال نعوظ نيزاستفاده از داروهاي مانند تادالافيل همزمان با مشاوره رواني بسيارموثر خواهد بود. اگر مبتلا به اين پديده هستيد پيشنهادمي کنم ابتدا اين نوشتار را با همسرتان به اشتراک بگذاريد وسپس براي درمان مشورت با يک مشاور ماهر در اين زمينه بسيار کمککننده خواهد بود.
سلامانه

0

بیگرافی داریوش فرضیایی ( عمو پورنگ )